Installatie

Simpele installatie met behulp van de App

Installatie video hondencamera

We nemen je mee tijdens de installatie van de hondencamera in deze video.
Mocht je na het bekijken nog vragen hebben, neem dan contact met ons op.

Hondencamera installatie handleiding

 

Onze handige installatievideo kun je vinden op: hondencamera.nl/installatie

0: Sluit de camera aan op het stroom door de meegeleverde USB kabel.

1: Zoek in de App Store of Google Play Store naar: Imou Life en download de app (gratis)
2: Open de app op je smartphone of tablet en accepteer de overeenkomst.
3: Klik op ‘Registeren’ en maak je Imou account aan (hierop wordt de Hondencamera geregistreerd).
4: Vul in het volgende scherm de verificatiecode in, die je in je e-mail ontvangen hebt.
5: Geef de app toegang (als hierom gevraagd wordt) om lokale apparaten te zoeken op je netwerk. Zo wordt de Hondencamera het snelst gevonden.
6: Druk op het ‘+’ icoon rechtsbovenin om de camera toe te voegen. Kies hierna voor ‘Scan QR code’.

7: Scan met je telefooncamera de kleine QR code achterop de camera.
8: Volg de instructie en klik een aantal keer op volgende.

9: Een melding zal vragen verbinding te maken met een Wifi netwerk (DAP-xxxxx), kies voor ‘Verbind’.

10: Verbind daarna met je eigen Wifi netwerk en zorg dat je het goede wachtwoord intoetst.
11: Wacht tot de camera gevonden en toegevoegd is. Dit kan even duren.
12: Als het goed is, krijg je daarna een melding dat het gelukt is. Je kunt hierbij de camera ook een eigen naam geven (bijvoorbeeld Hondencamera of woonkamer)

13: Kies dan onderaan voor ‘Land/Regio’ en zoek naar ‘Amsterdam’ en stel dat als Regio in (UTC+01:00), zodat de camera de juiste tijd laat in.
14: Klik op ‘Klaar’ en kies in het volgende scherm voor ‘Thuis’ en klik weer op ‘Klaar’
15: Je wordt nu gevraagd om de gratis cloud opslag proefperiode te activeren. Kies hier voor ‘Misschien later’. In onze webshop kun je eventueel cloud opslag kopen, zonder creditcard.

 

Veel gestelde vragen:
Vraag: De app geeft aan dat 5G wifi niet ondersteund wordt.
Antwoord: Dat klopt, bekijk of je ook de mogelijkheid hebt om met een 2.4Ghz netwerk te verbinden. Als je alleen mogelijkheid hebt tot een 5G wifi netwerk, dan kun je het best een mail naar klantenservice@hondencamera.nl sturen om de camera retour te sturen.

Vraag: Ik krijg geen beeld of geen blafmelding te zien
Antwoord: Waarschijnlijk heb je de app niet genoeg rechten gegeven om bijvoorbeeld meldingen te sturen. Bekijk de app instellingen op je smartphone of tablet.

Vraag: Ik krijg geen beeld meer te zien na een tijdje
Antwoord: Je internet/wifi apparatuur is constant in gebruik, hierdoor kan het gebeuren dat de camera een keer wat in de war raakt. De simpelste manier om dit op te lossen is om de stroomstekker er even uit te halen en na een aantal seconden weer terug te doen. Laat de camera dan zo’n 40 seconden opnieuw opstarten en daarna zou het weer moeten werken.

Voor vragen of contact, mail naar klantenservice@hondencamera.nl